Thursday, October 21, 2010

Keuntungan berganda Pas

KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menyifatkan kejayaan mendapatkan bekas bangunan UMNO Kota Bharu di sini, memberi kemenangan dua dalam satu kepada Pas.

Menurutnya, selain mendapat memiliki bangunan yang sangat bernilai itu, imej parti lawan secara tidak langsung terjejas, sekali gus memberi kelebihan kepada Pas dan Pakatan Rakyat (PR) dalam usaha untuk menawan Putrajaya.

“Saya mengibaratkan seperti sebiji batu dapat kepada dua burung, dapat bangunan dan jatuhkan imej lawan, kita mendapat keuntungan berganda dari satu perkara,” katanya berucap pada majlis penyerahan kunci bangunan itu kepada Pemuda Pas di sini, semalam.

Bangunan yang dinamakan sebagai ‘Al-Syabab Point’ itu dibeli dengan harga RM4.5 juta bakal menjadi pejabat Pemuda Pas negeri dan pusat komersial setempat.

Perjanjian jual beli bangunan itu dilakukan di sebuah hotel di Gua Musang, kelmarin, yang ditandatangani antara bekas Ketua UMNO Kota Bharu, Datuk Zaid Ibrahim dengan Setiausaha Pas Kelantan, Zaki Ibrahim.

Difahamkan bangunan tersebut yang pernah terbengkalai dalam tempoh lama berjaya disiapkan Zaid yang kini bertindak sebagai penyelaras Pakatan Rakyat (PR).

April lalu, UMNO Kota Bharu yang diketuai, Datuk Kamaruddin Abdullah mengadakan perhimpunan di pekarangan bangunan terbabit di Jalan Sultanah Zainab menuntut Zaid menyerahkan bangunan berkenaan.

Terdahulu, Nik Aziz yang juga Mursyidul Am Pas menaikkan bendera Pas di hadapan bangunan itu sebagai simbol pemilikan bangunan yang dianggap bersejarah kepada Pas kepada Pas Kelantan.

Dalam ucapan itu, Nik Aziz turut menegaskan, jika Pas dapat memiliki bangunan UMNO itu serta menguasai Kota Bharu, maka tidak mustahil parti itu dapat mengusai Putrajaya kelak.

Sementara itu, Ketua Pemuda Pas, Abd Latif Abd Rahman berkata, pemilikan bangunan itu sekali gus dapat meningkat semangat pemuda untuk terus bekerja bagi meningkat sokongan kepada Pas.

SH

No comments:

Post a Comment