Tuesday, March 9, 2010

“Bahawa salah satu sebab dilaknatnya (dijauhi daripada rahmat Allah) suatu bangsa apabila bangsa itu meninggalkan kewajipan saling melarang perbuatan mungkar yang berlaku di sekitar mereka.” ~ surah al-Maidah

Ayat di atas jelas bermaksud, apabila azab menimpa disebabkan kemungkaran yang berleluasa, ia tidak hanya menimpa ke atas mereka yang melakukan maksiat, ia juga menimpa ke atas mereka yang seluruh umat Islam yang mengabaikan dalam melaksanakan amar makruf dan nahi mungkar.


Sabda Rasulullah SAW : “Barangsiapa antara kamu yang melihat kemungkaran hendaklah dicegah dengan tangannya. Jika tidak berdaya hendaklah dicegah dengan kata-katanya dan jika tidak berdaya hendaklah dicegah dengan hatinya dan mencegah dengan hati adalah tanda selemah-lemah iman.”


Oleh SUHANA VERU, MAZLINA ABDUL MAJID dan NOR AZIRAN YUNUS
berita@kosmo.com.my


SEORANG pelajar sekolah yang masih berpakaian seragam turut mengunjungi kedai seks.

--------------------------------------------------------------------------------

Aksesori seks dijual terbuka

KUALA LUMPUR - Lambakan ubat-ubatan dan peralatan seks yang sebelum ini dijual secara terbuka di negara-negara luar seperti Singapura, Amerika Syarikat, United Kingdom atau Belanda kini mula menular di negara ini.

Jika dahulu, aktiviti jualan aksesori seks itu hanya boleh didapati di tepi-tepi jalan tetapi kini pengusaha produk tersebut lebih berani dengan membuka francais di kompleks membeli-belah terkenal secara terbuka di ibu negara.

Antara pusat membeli-belah itu ialah di Jalan Imbi, Jalan Bukit Bintang, Bangsar, Subang Jaya, Cheras dan Damansara.

Paling menarik, untuk mengenali premis-premis yang menjual peralatan seks itu sangat mudah kerana pintu-pintu masuk kedai itu diletak dengan objek berbentuk alat sulit lelaki.


No comments:

Post a Comment