Tuesday, March 16, 2010

Mufta kolumnis baru

Utusan Malaysia mengugurkan kolum ilmuan Islam tersohor, Dr Mohd Asri Zainul Abidin dari penerbitan Mingguan Malaysia.

Bekas Mufti Perlis itu merupakan kolumnis Mingguan Malaysia lebih empat tahun lalu, dan penulisan terakhir beliau disiarkan dalam Mingguan Malaysia edisi 28 Februari lepas.

Pengguguran ini menunjukkan pemerintah telah berpatah arang dengan ilmuan tersebut, yang mutakhir ini kritikal dengan perkembangan sosio-politik tanahair.

Kolum mukasurat sembilan yang sebelum ini memuatkan Minda Dr Maza kini menyiarkan penulisan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria.



Utusan Gugur Dr Asri, Mufti Perak Kolumnis Baru

“Ya, saya pun memang ingin berhenti dan Mingguan Malaysia pun nampaknya sudah keberatan.

“Banyak pandangan saya kebelakangan ini berbeza dengan mereka... bagaimanapun saya berterima kasih kepada ruangan yang diberikan sebelum ini,” katanya, seperti yang dipetik dari The Malaysian Insider.

Mohd Asri menambah beliau akan menulis dalam beberapa media lain yang lebih bebas.

“Saya menjemput pembaca saya membaca ruangan baru yang akan saya maklumkan nanti,” katanya ringkas.

tvSelangor Kelab GB

No comments:

Post a Comment