Friday, January 8, 2010

Pas sedia berdialog dengan ketua paderi perjelas isu kalimah Allah



Dewan Pemuda Pas Pusat sedia berdialog dan berbincang dengan ketua paderi roman katolik Kuala Lumpur sebagai usaha menjelaskan isu sebenar berhubung penggunaan kalimah Allah dalam akhbar The Herald.

Ketuanya, Nasrudin Hassan at-Tantawi berkata, penjelasan dan perbincangan adalah penting sebagai memperbaiki segala salah faham yang berlaku pada hari ini.

Menurutnya, peranan dan tanggungjawab Dewan Pemuda Pas untuk menjelaskan kedudukan isu adalah penting supaya keadaan tidak bertambah buruk.

“Itu memang sikap kitalah. Kita akan memberikan penjelasan dan kita akan berikan hujah bagi melihat kedudukan sebenar isu ini dan kita akan melihat apa sebenarnya tindakan mereka, apa sebenarnya tujuan mereka, apa maksud mereka, apa motif mereka,” katanya.

Nasrudin berkata demikian kepada pemberita sebagai mengulas tentang pertemuannya bersama Ketua Paderi Roman Katolik Kuala Lumpur, tidak lama lagi.

Menurutnya, dalam perbincangan itu nanti Dewan Pemuda Pas akan menyatakan sikap umat Islam serta prinsip-prinsip Islam terhadap isu ini.

Walau bagaimanapun, tarikh serta tempat pertemuan itu masih belum ditetapkan dan bergantung kepada kelapangan pihak paderi terlibat.

“Itu kita belum putuskan lagi dan kita cadang akan adakan buat di pejabat Tan Sri Murphy sendiri. Kita dah hantar surat dan masih menunggu respon daripada pihak mereka. Kita juga masih belum menetapkan tarikh dan terbuka kepada pihak mereka pada bila-bila masa sahaja," katanya. - FANSURINA ABDULLAH


ehsan : tvSelangor, Kelab GB

No comments:

Post a Comment