Monday, November 16, 2009

Kemahiran Kerja, Iltizam dan Pengukuhan Organisasi Pra-Syarat Kemenangan

”Untuk memenangi pilihanraya umum (akan datang) ia memerlukan komitmen yang tinggi, iltizam dari semua peringkat dan isu mengukuhkan dalaman (PAS) adalah amat penting,”

Setiausaha Perhubungan PAS Negeri Terengganu




Monday, 16 November 2009 11:52 WartawanBuletin

KEMAMAN – Kemahiran kerja, Iltizam dan Pengukuhan organisasi petugas-petugas PAS adalah tiga pra-syarat utama bagi mencapai kemenangan dalam pilihanraya umum yang ke 13 akan datang.

Setiausaha Perhubungan PAS Negeri Terengganu, Haji Yahaya Ali berkata, ketiga-tiga faktor tersebut akan menentukan persepsi dan pendapat umum tentang PAS ‘di mata’ masyarakat umum.

”Untuk memenangi pilihanraya umum (akan datang) ia memerlukan komitmen yang tinggi, iltizam dari semua peringkat dan isu mengukuhkan dalaman (PAS) adalah amat penting,” katanya ketika merasmikan kursus organisasi dan pentadbiran petugas-petugas PAS DUN Chukai, disini, Sabtu, 14 November.

Menurutnya, soal pengurusan pentadbiran dan pentadbiran remeh temeh seperti tidak ada program di cawangan-cawangan, tidak sepatutnya timbul dan menjadi halangan.

Oleh itu, katanya, dalam usaha memperkasakan parti, soal kemahiran bekerja mengurus dan mentadbir parti adalah menjadi keutamaan.

”Dalam konteks pemerkasaan parti, soal kemahiran bekerja menjadi keutamaan, kalau saudara-saudari mahir bekerja, peluang untuk menang adalah sangat besar, dan akan membantu kemenangan di peringkat negeri,” jelas Haji Yahaya.

Justeru, beliau menegaskan, untuk mengembangkan pengaruh PAS dalam masyarakat, ia memerlukan penglibatan kita dalam masyarakat dengan lebih terbuka dan lebih mesra.

Turut hadir dalam kursus sehari anjuran MTD Chukai dan Perantau adalah Pengarah MTD Chukai, Haji Hanafiah Mat, Pengerusi Perantau, Dr. Badrulzaman Yusof dan Setiausaha Politik Presiden Dr. Shamsuri Mokhtar.

sumber : BuletinOnline, hjhanafiahmat

No comments:

Post a Comment