Friday, June 12, 2009

Pesuruhjaya PAS Perak Baru : Pemuda PAS Perak Sokong

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) menyokong penuh perlantikan Ustaz Haji Abu Bakar Hussien sebagai Pesuruhjaya PAS Negeri Perak yang baru oleh Tuan Guru Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang, Presiden PAS di dalam Mesyuarat Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat sesi 2009 / 2011 semalam selepas berakhirnya Muktamar Tahunan PAS kali ke-55 baru-baru ini.

DPPN Pk akan memberikan kerjasama penuh kepada Ustaz Haji Abu Bakar di dalam menjalankan tugasnya kelak terutama memastikan rampasan kuasa oleh Umno / Barisan Nasional (BN) di akhiri dengan kembalinya kuasa pemerintahan kepada Pakatan Rakyat (PR).

DPPN Pk juga akan menyusun beberapa pertemuan dan penerangan keseluruh negeri supaya usaha untuk meyakinkan rakyat kejahatan Umno / BN di dalam krisis politik yang berlaku di Perak ini.

DPPN Pk juga mengambil kesempatan merakamkan jutaan terima kasih setinggi-tingginya kepada bekas Pesuruhjaya PAS Perak yang lalu iaitu Tuan Guru Haji Ahmad Awang yang telah menjalankan tugas dan tanggungjawabnya sebagai ketua parti diperingkat negeri yang lalu dengan baik. DPPN Pk berharap pendekatan dan juga tunjuk ajar yang telah diberikan selama ini dapat diteruskan dan dipertingkatkan. DPPN Pk berharap sentuhan dan buah fikiran daripada Tuan Guru Haji Ahmad masih diperlukan oleh parti yang boleh disumbangkan lagi.

Akhir sekali, DPPN Pk amat yakin dengan kemampuan Ustaz Haji Abu Bakar di dalam tanggungjawab yang telah diberikan oleh parti untuk meneruskan kerja-kerja buat di antara parti-parti Pakatan Rakyat dan juga PAS Perak yang lalu. DPPN Pk yakin seluruh ahli dan pimpinan parti akan memberikan sokongan penuh untuk mengambalikan pentadbiran Kerajaan Negeri kepada Pakatan Rakyat di bawah pimpinan Ustaz Haji Abu Bakar.

ZAWAWI HASSAN
Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak


TranungkiteOnline

No comments:

Post a Comment