Friday, June 5, 2009

Mursyidul Am, Tuan Guru Nik Abd Aziz Nik Mat yang pertama membuang undi

Agenda yang ditunggu-tunggu oleh semua iaitu pemilihan jawatan dalam parti dimulakan dengan pembuangan undi dari Mursyidul Am, Tuan Guru Nik Abd Aziz Nik Mat.

Ketua Jawatankuasa Pemilih bagi Muktamar ke-55, Dato Mustafa Ali sebentar tadi memberi taklimat berkenaan proses dan tatacara mengundi yang betul.

Meraka yang layak mengundi hari ini ialah seramai 1044 orang, kesemua ahli jawatankuasa pemilih dimaklum akan membuat pengiraan sejurus sahaja proses pembuangan undi berakhir.

Dato' Mustafa memaklumkan keputusan pemilihan akan diumumkan pada esok pagi. Jawatan yang akan dipertandingkan ialah jawatan pengerusi tetap, timbalan presiden, naib presiden dan 15 ahli jawatankuasa dewan.

Bagaimanapun beliau mengumumkan jawatan bagi pengerusi tetap kekal pada penyandangnya Ustaz Abu Kassim Abdullah yang menang tanpa pencabar lain.

Jawatan Presiden telah sedia maklum kekal disandang Tuan Guru Abdul Hadi Awang, dan jawatan pemeriksa kira-kira tidak dipertandingkan kerana calon menang tanpa bertanding.

No comments:

Post a Comment