Friday, June 5, 2009

Bukan Hanya Khairy Tetapi Najib Mesti Ditumbangkan Oleh Pemuda PAS

Khairy kecil berbanding perjuangan yang perlu dihadapi

"Tanpa memandang rendah keupayaan musuh, perjuangan yang kita hadapi itu jauh lebih besar dan jauh lebih hebat daripada khairy" tegas Ketua Pemuda PAS yang baru Nasrudin Hj Hasan At-Tantawi ketika berucap menangguhkan Muktamar Dewan Pemuda PAS di Markaz Tarbiyyah Taman Melewar semalam.

Beliau berkata demikian bagi menjawab segala persoalan yang tidak meyakini kepimpinan baru pemuda bagi menghadapi Pergerakan Pemuda UMNO yang diketuai oleh Khairy Jamaluddin. Malah kata beliau, bukan hanya Khairy tetapi Najib mesti untuk ditumbangkan oleh Pemuda PAS.

"Kita mampu berdepan dengan mereka dengan kekuatan Islam yang ada pada kita" kata beliau dengan penuh yakin.

Beliau juga menyifatkan kepimpinan dibawah Salahuddin Ayub merupakan kepimpinan yang sangat berdedikasi dan sangat hebat sehingga mampu melonjakkan Pemuda PAS berada pada kedudukannya hari ini.

Sambil menghayati kata-kata Saidina Umar Al-Khattab dan menyambut nasihat daripada Salahuddin Ayub, beliau mengharapkan teguran dan kritikan bagi membantu beliau memimpin pemuda PAS. Beliau juga meyakini sokongan yang tidak berbelah bagi daripada para Pemuda.

Sebagai permulaan, beliau juga menyeru pemuda supaya lebih responsif terhadap segala isu, optimis dengan perjuangan yang dibawa dan sensitif kepada suasana dan keadaan politik semasa.

No comments:

Post a Comment