Wednesday, June 24, 2009

7 Bukti Kaitan Najib dengan Altantuya!

www.tranungkite.net/v9/

Oleh : dewa

"Kebelakangan ini, media UMNO sibuk memainkan lagu Kerajaan Perpaduan sehinggakan isu Altantuya dan isu-isu lain bagaikan dilupakan. Artikel lengkap ini mendedahkan kaitan Najib dengan Altantuya secara terperinci.

Altantuya Shaariibuu ni seorang model cantik dari Mongolia. Dia telah dibunuh dan mayatnya telah dikecaikan dengan bom C4. Altantuya ini dilahirkan pada tahun 1978, anak kepada Shaaribuu Setev. Kalau dia tak dibunuh secara kejam dan masih hidup, umurnya sekarang ialah 31 tahun. Bapa dia seorang profesor psikologi.

Altantuya ni dibesarkan di St Petersburg, Rusia, sehingga berusia 12 tahun dan mendapat pendidikan di Beijing, China. Dia ni fasih banyak bahasa : Mongolia, bahasa Inggeris, Rusia, Mandarin dan Perancis.

Altantuya Shariibuu mulanya bekerja sebagai guru siswazah dan penterjemah dan juru bahasa di Ulaan Bataar. Altantuya Shariibuu juga bekerja dengan beberapa agensi pelancongan dan sebagai model sambilan. Beliau sering ke luar negara selaku model sambilan. Menurut kepercayaan ramai, dia ni juga merupakan perempuan simpanan kepada Razak Baginda dan Najib Razak. Mari lihat kaitan Najib dengan Altantuya..


1. Pembunuh Altantuya dibunuh oleh orang-orang Najib.

Wanita cantik dari Mongolia ini diletupkan dengan C4 di Shah Alam, Selangor. Bahan letupan C4 ini sukar diperolehi di Malaysia kecuali oleh pihak tentera dan polis Malaysia sahaja. Siasatan awal mendapati Abdul Razak Baginda , Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar terlibat secara aktif. Mereka dari Unit Tindakan Khas Kementerian Pertahanan dan penganalisis keselamatan antarabangsa. Dalam erti kata lain, orang-orang Najib.

2. Najib enggan nafi buat jangkamasa yang panjang.

Setelah sekian lama kes Altantuya ini berlangsung dan pelbagai rumor penglibatan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak, barulah dinafikan secara rasmi oleh Najib pada 1 Mei 2008. Semasa dan sebelum pilihan raya 2008, nama beliau diperkatakan oleh pihak pembangkang dan Timbalan Perdana Menteri Malaysia itu hanya 'mendiamkan' diri sahaja. Tindakan Najib enggan menafikan dari awal jelas menimbulkan misteri. Sehingga sekarang, Najib masih enggan menyaman akhbar dari seluruh dunia, dalam dan luar negara yang menuduh Najib mengarahkan pembunuhan kejam tersebut. Pendedahan eksklusif secara detail oleh akhbar Perancis berhubung peranan Najib dalam isu ini cukup memalukan. Keengganan Najib yang enggan menyaman bagaikan mengesahkan semua dakwaan ke atasnya.

3. Dakwaan seorang saksi kes Altantuya bahawa Altantuya pernah makan bersama dengan Razak Baginda dan individu bernama 'Najib Razak' tidak pernah cuba disahkan . Malahan kredibiliti saksi itu juga tidak pernah diteliti oleh pihak penyiasat mahupun pihak mahkamah.

Menurut saksi, ada sekeping gambar Altantuya dengan Razak Baginda dan 'Najib Razak'. Sepatutnya, pihak pendakwaan, sekiranya bermaruah dan ada integriti, perlu segera membuat siasatan dalam isu ini. Kerjasama semua pihak untuk mengesan gambar ini perlu dibuat. Mungkin tawaran/reward boleh ditawarkan untuk memastikan kewujudan gambar ini. Keengganan pendakwa/mahkamah/polis/pejabat peguam negara untuk menyiasat isu ini menguatkan keyakinan masyarakat bahawa najib memang terlibat.

4. Suruhanjaya bebas dihalang

Najib mendakwa tidak pernah menyokong permohonan visa Altantuya untuk datang ke Malaysia. Najib juga menafikan sengaja menghapuskan rekod Jabatan Imigresen Malaysia berhubung kedatangan Altantuya ke Malaysia. Akhbar UMNO mendakwa kes pembunuhan Altantuya tidak bersangkut-paut dengan pembelian kapal selam yang dibeli oleh kerajaan Malaysia. Apa yang pasti, memang Najib yang bertanggungjawab dalam isu pembelian kapal selam tersebut. Apa yang pasti, memang wujud motif untuk membunuh Altantuya. Apa yang pasti, memang Altantuya dibom. Keengganan semua pihak dan institusi kerajaan untuk menyiasat isu ini seolah-olah mengesahkan penglibatan Najib. Sepatutnya, kes ini segera disiasat kerana wujud elemen komisyen dan rasuah malah melibatkan isu keselamatan negara! Tetapi, UMNO punya pasal, semua orang kerajaan menyepi..

4. Wartawan di ISA

Pada 2 Mei 2008, Malaysiakini melaporkan DSP Victor Sanjos dari bahagian jenayah siber telah menyiasat terhadap Raja Petra Kamaruddin dan beberapa maklumat dalam komputer beliau. Rumah Raja Petra Kamaruddin terletak di Sungai Buloh, Selangor. Siasatan ini ada kaitan dengan artikel dalam Malaysia Today yang bertajuk "lets send the Altantunya murderers to hell". Wartawan ini kemudiannya di ISA kononnya kerana menghina Islam tetapi akhirnya terpaksa dibebaskan. Wartawan ini telahpun menjelaskan sumber-sumber maklumatnya secara terperinci tetapi tangkapan atau siasatan ke atas Najib masih tidak dibuat.

5. Mahkamah diperguna.

Tindakan pegawai pendakwa yang menggelupur setiap kali nama Najib disebut dan tindakan pendakwa yang membantah setiap kali timbul nama Najib mengesahkan bahawa Najib memang terlibat. Tindakan mahkamah yang menjatuhkan hukuman mati ke atas 2 tertuduh menjadi bahan jenaka di seluruh dunia kerana masyarakat tidak melihat wujudnya motif untuk mereka membunuh dan mengebom Altantuya.

6. Razak Baginda bebas!

Razak Baginda bukan dibebaskan selepas perbicaraan penuh. Razak baginda dilepaskan TANPA PERLU MEMBELA DIRI! Ini mengsahkan wujudnya tangan-tangan jahat yang mencampuri urusan mahkamah. Sebaik dibebaskan, Razak segera membuat sidang media memaklumkan bahawa Najib tidak kenal Altantuya. Ini cukup melucukan!

7. Parlimen diperguna!

Ahli Parlimen membawa suara 27 juta rakyat Malaysia bersama mereka. Apabila ahli Parlimen Pakatan cuba membawa isu Altantuya ini ke Parlimen, ada ahli Parlimen yang digantung dan dihalau dari dewan. Ini mengesahkan bahawa Najib menggunakan seluruh jentera kerajaan dan seluruh pengaruhnya untuk menyekat isu Altantuya dari dibincangkan.

SEKADAR RENUNGAN.. menurut pendedahan akhbar perdana Perancis, maklumat dari polis mengatakan bahawa Altantuya yang sedang mengandung dibogelkan sebelum ditembak. Apabila Altantuya tidak mati, dia telah ditembak sekali lagi sebelum di bom. Apabila saya berbual dengan rakan saya yang merupakan seorang penyokong kuat UMNO, dia berkata bahawa ini tidak mengapa kerana wujud khabar kononnya Altantuya ialah agen CIA.. Memang beginilah sikap oarng UMNO.. Zalim dan suka membuat fitnah. Saya dengan tegas mengatakan, kalaupun Altantuya memang agen asing (yg mana tiada bukti pun, masih berdosa besar membogelkan dan membunuh perempuan yang mengandung!

Semoga Allah menyelamatkan kita dari kezaliman dan kebodohan orang-orang yang zalim..



No comments:

Post a Comment