Monday, May 18, 2009

Zahid Juga Bertanggungjawab Atas Kemelut Perak!

Sebagai Timbalan Pengerusi Umno Perak ketika berlakunya kerajaan kudeta 5 Februari lalu, Dato' Zahid Hamidi perlu bertanggungjawab atas kemelut yang yang terjadi di negeri Perak.

Adun Titi Serong, Drs Idham Lim berkata kenyataan Naib Presiden Umno itu bahawa kekecohan politik akan berlaku bila diadakan pilihanraya adalah alasan kebudak-budakan dan alasan terdesak Zahid.

Katanya lagi pandangan Zahid itu dilihat melawan arus dan menunjukkan sikap yang sebenar Zahid dalam menghadaqpi kemelut yang berlaku di negeri kelahirannya sendiri.

"Sepatutnya dia lebih bertanggung jawab kerana dialah Timbalan Pengerusi Umno Perak dalam masa kudeta berlaku pada 5 Februari 2009 yang lepas.

"Walaupun kes (Menteri Besar Perak) telah dibawa ke Mahkamah Rayuan tetapi rakyat pada keseluruhannya tidak mahu ada kekecohan politik di negeri Perak ini sekiranya pilihan raya diadakan.

"Sepatutunya dia kena bertanggung jawab kepada situsi politik di Perak , bukan main lepas cakap sahaja," katanya yang dipetik daripada laman blognya.

Kata Idham lagi desakan diadakan pilihan raya negeri dibuat oleh Pakatan Rakyat mestilah diambil kira oleh Naib Presiden Umno itu malah pelbagai pihak juga mengatakan langkah yang terbaik untuk menyelesaikan kemelut politik di Perkat dengan cara pembubaran DUN.

artikel asal : HarakahDaily

No comments:

Post a Comment