Thursday, May 28, 2009

UMNO Tetap Berkempen Walau Tidak Bertanding di Penanti - Dato’ Seri Anwar Ibrahim

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Dato’ Seri Anwar Ibrahim berkata apabila selesai sahaja pilihanraya kecil DUN Penanti, orang Penanti dan Permatang Pauh akan berduyun-duyun turun untuk pilihanraya kecil Manik Urai, Kelantan.

Beliau berkata demikian dalam ceramah pilihanraya di Guar Jering, Gura Perahu dekat sini, semalam.

Beliau menasihatkan Timbalan Perdana Menteri Dato’ Seri Najib Razak supaya UMNO dan Barisan Nasional (BN) tidak bertanding dalam PRK Manik Urai.

Ia adalah kerana, menurutnya, ekonomi Malaysia sudah disahkan mengalami kemelesetan dengan pembangunan negatif, tolak satu.

“Hari ini ada berita, ekonomi Malaysia sudah mengalami kemelesetan selepas puluhan tahun, maknanya tidak ada pembangunan, pembangunan (ekonomi) tolak (negatif),

“bukan pembangunan tambah, dia jadi turun, bila turun tolak 1 ( - 1), maka dia jadi zaman meleset,”jelasnya.

Katanya walaupun UMNO/BN pada zahirnya tidak bertanding, namun sebenarnya parti itu bertanding kerana media pro-UMNO berkempen untuk calon bebas.

UMNO juga katanya, menjalankan kempen supaya orang ramai tidak keluar mengundi pada 31hb supaya peratus keluar mengundi akan turun meleset.

“Walaupun UMNO tidak bertanding, kempen dalam media cukup kuat, ada kempen supaya jangan keluar mengundi, (dia kata) dah menang dah,

“dan kali ini walaupun UMNO tak bertanding, siap sedia bas, untuk pergi ke Padang Besar, saya cadangkan naik bas tersebut selepas mengundi pada 31 hb,”katanya.

Katanya dengan pendidikan, pengalaman, tokoh dan akhlak calon PKR, akan dapat membantu dan meningkatkan pentadbiran kerajaan negeri Pulau Pinang bersama Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

Justeru beliau menyeru supaya seluruh rakyat Penanti menunjukkan kekuatan untuk memilih calon Pakatan Rakyat Professor Madya Dr. Mansor Othman.

BuletinOnline

No comments:

Post a Comment