Thursday, May 28, 2009

Kempen Puasa Sunat/Mogok Lapar Diperluas Seluruh Perak Mulai 1 Jun

Pakatan Rakyat Perak akan membawa kempen puasa sunat dan mogak lapar yang dilancarnya 26 Mei lalu ke tahap yang lebih tinggi dan dinamik apabila kesemua 59 kawasan Dewan Undangan Negeri akan mengambil bahagian dalam kempen tersebut secara berterusan mulai 1 Jun depan.

Setiausaha Politik kepada Menteri Besar, Misbahul Misbah Masduki berkata kempen tersebut akan disebarluaskan kepada semua kawasan DUN Perak bagi mendesak pembubaran Dewan.

Ditanya sama ada kempen puasa sunat dan mogok lalapr yang dilancarkan oleh Nizar Jamaluddin semalam di Wisma DAP Ipoh mampu memberi tekanan kepada kerajaan negeri "Menteri Besar Mahkamah", Dr Zambry Abd Kadir, Misbahul menjawab tersebut bertujuan menyampaikan mesej kepada rakyat.

"Memang kepada kerajaan kudeta ini kempen ini mungkin tidak ada kesan kerana kerajaan ini sememangnya tidak peduli kepada rakyat. Yang penting dalam kempen ini ialah kejayaan kita membawa mesej perjuangan kepada rakyat. Itu yang lebih penting. Perjuangan Pakatan Rakyat adalah untuk rakyat," kata beliau yang baru sahaja memenangi jawatan Pengerusi Tetap Dewan Pemuda PAS Pusat tanpa bertanding.

Misbahul berkata semua parti-parti politik dalam gagasan Pakatan Rakyat Perak telah dimaklumkan mengenai perkara tersebut dan sudah bersedia untuk melancarkan pada peringkat DUN masing-masing.

"Program di setiap DUN akan bermula pada pukul 6 petang dan disusuli dengan berbuka puasa dan solat maghrib diikuti pula dengan ceramah. Ini akan menjadi teras kepada kempen kita untuk tempoh seterusnya," kata Misbahul lagi.

TvAntara

No comments:

Post a Comment