Thursday, June 18, 2009

PAS Tidak Bergolak – Datuk Seri Anwar Ibrahim

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Dato’ Seri Anwar Ibrahim berkata teguran yang dibuat oleh Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Aziz Nik Mat dapat dileraikan dengan penjelasan yang baik.

”Itu pandangan beliau dan selalunya dalam politik baik dalam PAS atau Pakatan kita mengambil kira pandangan dia (Tok Guru Nik Aziz),

”tapi saya yakin, InsyaAllah perkara ini dapat dileraikan dengan bijaksana oleh pimpinan PAS,”katanya di lobi parlimen semalam ketika memberikan respon tentang kenyataan terbaru Mursyidul Am PAS.

Beliau berkata, tindakan Tok Guru Nik Aziz mengeluarkan kenyataan, menyuruh Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa meletakkan jawatan adalah kerana ada perkara-perkara yang berbangkit dalam PAS sebelum ini.

Beliau turut menolak dakwaan yang mengatakan terdapat pergolakan dalam PAS berikutan beberapa isu kebelakangan ini.

”Saya tidak fakir ada pergolakan sebab Muktamar PAS di Ipoh dan Muktamar baru-baru ini dalam kenyataan dan pendirian mereka itu adalah jelas,

”Jadi, saya tidak fikir ada kekeliruan tentang pendirian PAS,”jelasnya.

Katanya, dalam kenyataan media Presiden PAS Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menegaskan akan tetap bersama Pakatan Rakyat dan tidak menolak kemungkinan berbincang dengan UMNO dengan syarat UMNO melaksanakan pilihanraya dengan bebas dan hentikan tindakan yang zalim.

(Klik Untuk Dengar Sidang Media Anwar di Buletin Online Radio)



BuletinOnline

No comments:

Post a Comment