Wednesday, May 27, 2009

UBN : Copy Cat Dan Buat R&D Slogan 1 Malaysia

Ketua Pemikior UBN di Selangor dah dapat memikiorkan sesuatu untuk membodek semula rakyat Selangor agar terlior kepada UBN…. and most importantly dia nampak nyer cuba membodek Najib… Weh…. itu mesti didahulukan. Itu soal survival politik, beb!!!
Dalam posting di blog dia, bertajuk “Rakyat Didahulukan (1) - Hapuskan Tol Dalam Bandar, dia ada menyentuh tentang slogan retorik Najib iaitu “Satu Malaysia: Rakyat Didahulukan, Pencapaian diutamakan”. Mula nyer, dia ada menyentuh tentang slogan Satu Malaysia yang konon nyer akan dilancarkan secara rasmi oleh Naijb, sedikit masa lagi. Dia nampak gayer nyer sanjung tinggi pada slogan Satu Malaysia si Najib. Rakyat Satu Malaysia, akan lebih memahami nyer apabila dlancarkan oleh Najib nanti. Sekarang baru peringkat mempromosi sambil tengok reaksi Satu Malaysia….

Pandai… pandai…. Sambil promosi, demer kaji respond dan reaksi rakyat terhadap slogan itu. Some sort macam…. jadikan reaksi dan respond rakyat sebagai bahan kajian. Lepas tu…. buatkan penambahbaikan untuk memantapkan lagi slogan mereka……. Entah-entah…. demer sendiri pun keliru dan kureng paham konsep Satu Malysia or samar-samar tentang nyer…. Itu yang terpaksa buat R&D tu…… Fuuuuhhhh mak, nak buat slogan pun ada R&D!!!! Ada orang kata…. hebat demer.!!!

Hebat, hotak ko.!!! Kalau pasal memanupulasi orang…. demer memang teror. Specialist gitu…. tapi sebenor nyer ‘copy cat’ nombor satu. Idea sendiri ciput….. tapi banyak cilok idea orang and make it look, macam Pien and dia think tank yang punyer idea hebat. Padah hal, apah pun tarak, cilok idea orang. Piiiigiii dah!!! Harap syiuk sendiri jer…… !!! Tengok ler slogan, “rakyat didahulukan”….. bukankah itu jelmaan baru daripada manifesto PRU12 Pakatan Rakyat dulu. Kita gunakan perkataan ‘merakyatkan’…. demer ubah kepada “rakyat didahulukan…..” Pengisian untuk slogan tersebut…. 2 X 5…. 5 X 2!!!! Brainless goons….!!!

Demer ni sebenor nyer, species yang dah kontang idea…. tak berguna satu duit pun. PRU13 tukar jer demer ni…. bagi orang yang moncah idea pulak, duduk di Putrajaya dan tengok macam mana pulak. Betoi tak kata teman……???? Tak try…. kita takkan tahu kan….???? So… kita mesti berani buat perubahan, barulah dinamik sikit politik di Satu Malaysia ini. Tak gitu…..!!!

Kita cakap pasal KPI pulak… Sebenor nyer, ada dua set KPI untuk para pemimpin UBN. Satu set KPI terletak di bawah seliaan atau akan dimonitor oleh menteri angguk-angguk demer,… si Koh Tsu Koon. Tetapi …… satu set KPI lagi, ada di tangan RAKYAT. Jangan komer lupa….. RAKYAT yang akan menjadi PENILAI UTAMA komer…..

Oleh sebab, insrumen-instrumen KPI komer belum orak-arek lagi… rakyat dah mendahului komer. For a start, kita nilai ‘kepala’ nyer dulu….. siapa lagi, tak lain dan tak bukan….. Piem Najib!!! KPI RAKYAT memberikan anda GRED F dalam penilaian awal terhadap prestasi najib sebagai orang nombor satu negara.!!!

Oooooo….. ini satu contoh yang tak baik. Kepimpinan yang tak boleh dijadikan teladan…. Bad…. very bad indeed!!! And….. yang paling bad, prestasi nyer semakin hari…… is getting worse. It’s getting, bad… worse…..worst…!!!

Senario politik Perak and seluruh kejadian yang berlaku dalam negara membuktikan nyer…… Di bawah Najib… semua institusi negara dan instrumen kerajaan yang sepatut nyer bebas, seperti Polis, KDN, SPR, SPRM, ISTANA dan MAHKAMAH…..dilihat oleh rakyat seolah-olah sudah menjadi parti kompOnen UBN. Peranan dan fungsi mereka dah jadi lob-sided. Dah berat ke UBN and not the rakyat. They are no more rakyat friendly …. Instead, they’ve become more and more, UBN friendly or shall I say…. MOST UBN FRIENDLY!!! Mereka BUKAN lagi mendahulukan KEPENTINGAN RAKYAT but kepentingan UBN dan lebih untuk mempertahankan kuasa UBN. Itu ler sebenar nyer, rasa hati rakyat marhaen Satu Malaysia.
UBN dilihat sebagai PEROGOL DAN PELIWAT kepada sistem demokrasi di Malaysia kerana semua institusi penting negara sudah lunyai dan terkulai layu akibat perbuatan durjana UBN. Banyak yang UBN buat lately, melalui ‘parti-parti komponen’ baru nyer, amat tidak mendahulukan kehendak rakyat Satu Malaysia. Oleh itu sebagai kepala UBN….. najib bertanggungjawab sepenuh nyer. So, the RAKYAT is proudly giving you an F. You deserve it!!!!

So…. Kepala Pemikior Satu Selangor…. ko tak yah ler nak bodek-bodek Najib sangat…. for the rakyat has already spoken.!!!! It’s an ‘F’ for Najib. Don’t cakap banyak. Baik hang tutup mulut…. kalau tak lagi nampak bodoh.!!!

As for…. nak hapuskan tol dalam bandar tu…. let me refresh your mind…. itu pun bukan idea asli ko. Itu lah yang telah diperjuangkan rakyat sekian lama, sejak engko jadi MB Selangor lagi. Jangan pulak sekarang bila engko dah no body dan dah tak jadi MB…. nak nak tunjuk hero dan nak jadi hero rakyat pulak. Pooraaahhh!!! Dulu masa engko jadi MB, apa ko buat???? Sekarang bila rakyat Selangor tendang ko, baru suara ko nak keluor….. Bila terdesak baru ler nak bodek rakyat balik. Masa senang dok ampu bontot PM… The hell with rakyat!!! Tak kira ler PM lama ke….. PM baru ke…. kerja engko, mengampu dia orang jer……

Anyway….. oleh sebab, sekarang ni kita mempunyai satu aspek common interest dalam memperjuangkan kebajikan rakyat iaitu penghapusan tol dalam bandar, mau tak mau aku terpaksa ler bersetuju dengan saranan engko……

Yes!!! Hapuskan tol!!! Hidup Rakyat.!!!


artikel : http://perakexpress.com/www/

No comments:

Post a Comment